". . שבת נחמו, על שם התחלת ההפטרה "נחמו נחמו עמי", התחלת וראש (שכולל כל פרטי הענינים ד)"שבע דנחמתא".
. . ונקודת הביאור – ש"נחמו נחמו עמי", "נחמה בכפלים" "על בית ראשון ועל בית שני", היא הנחמה דבנין בית המקדש השלישי בגאולה השלישית, בית נצחי וגאולה נצחית (שאין אחרי'ה גלות), וענין זה שייך גם ל"ואתחנן", תפלתו של משה להכנס לארץ, כידוע שאילו זכו ישראל לכניסה לארץ ולבנין בית המקדש על-ידימשה, היתה תיכף ומיד גאולה נצחית ובית המקדש נצחי.
. . וזהו הפירוש ד"נחמו נחמו", "נחמה בכפלים", "על בית ראשון ועל בית שני" – שבית המקדש השלישי יהי'ה גם בית משולש, שיהיו בו המעלות דבית ראשון ודבית שני בתכלית השלימות, וגילוי אלקות בדרגא הכי נעלית, וקביעות בעולם באופן נצחי, וחיבור שניהם יחדיו (שלישי).
. . וכיון שב' אופני הנחמה על בית ראשון ועל בית שני מרומזים בהכפל ד"נחמו נחמו" (שב' התיבות שוות ממש) שהוא עניין הבלי-גבול לאמיתתו – יש לומר, שגם כפל הנחמה "על בית ראשון ועל בית שני" (אופנים שונים בבית המקדש) הוא באופן של בלי-גבול לאמיתתו, היינו, שענינו של בית המקדש השלישי הוא בלי-גבול, ומצד העדר ההגבלה יש בו השלימות דכל האופנים האפשריים, מצד העליון ומצד התחתון ומצד שניהם יחד, וכל אחד מהם באופן של בלי-גבול".